Kekasih Ku Ya ALLAH

Bismillahirahmanirrahim.....

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta....
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU....
...agar bertambah kekuatan ku menyintaiMU

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati...
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut padamu...
agar tidak terjatuh aku dari jurang cinta nafsu....

Ya rabbana,
Jika aku jatuh hati...
Jagalah hatiku padanya...
agar tidak berpaling daripada hatimu...

Ya rabbal Izzati,
Jika aku rindu...
rindukanlah aku pada
seseorang yamg merindui syahid di jalanMU....

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu...
jaganlah kenikmatan itu melebihi indahnya kenikmatan
bermunajad di sepertiga malam terakhirMU...

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati....
janganlah biarkan aku bertatih dan terjatuh didalam
menyeru manusia kepadaMU....

Ya Allah,
Jika engkau halalkan aku...
merindui kekasihMu...
jangan biarkan aku melampaui batas...
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki....
dan rindu abadi hanya kepadamu....

Amin...
Ya Rabbal Alamin...
 
 
source